donderdag 30 mei 2013

Papadag (Don't read this, honey!)

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik nog eens geblogd heb. Toch heb ik niet stilgezeten. Naast het afwerken (het schooljaar loopt immers stilaan ten einde) van de vele projecten op school, heb ik ook artikelen over het inrichten van de babykamer en het inoefenen van de maaltafels geschreven voor Mamaplaats. Kan haast niet wachten op een volgende opdracht! Intussen ben ik ook aan het 'broeden' op een give - away voor Kinderkamerstylist. Het worden unieke, handgemaakte stuks van mijn hand. De uitwerking ervan zal nog even moeten wachten tot ik een vrij moment vind. Wie weet lukt het in juni al? Hou de site  dus maar in het oog! 
Vandaag heb ik echter zin om nog eens in mijn pen te kruipen. De aanleiding hiervoor is dat het bijna vaderdag is. Gisteren was het hier weer een heuse bakkerij. Twee vriendinnen van Lily waren op bezoek en  de meisjes hebben koekjes gebakken. Intussen heeft Loeka - de hond des huizes  - Lily's koekjes van het aanrecht gestolen en opgesmikkeld, dus ik vrees dat er mij straks na schooltijd een klein kleuterdrama te wachten staat. Maar dat zien we dan wel... Volgende week worden er weer koekjes gebakken, maar dan in de vorm van een coole papadas!



Jef heeft al een idee voor zijn vaderdagcadeautje, maar omdat ik ervan overtuigd ben dat honey dit blogbericht wel aan het lezen is, ga ik niet uitweiden over het cadeautje dat zoonlief voor hem in gedachten heeft. 
Ben je nog op zoek naar een leuk cadeautje, neem dan zeker eens een kijkje bij uitgeverij SNOR. Je vindt er tal van leuke, leerzame en cool uitziende boekjes. Het Knutselvriendenboekje voor jou en je vader staat vol grappige illustraties en opdrachten voor de papa's en hun kids. Papadag vind ik erg leuk. Een boek met een knipoog, dat wel. Vaders die leren multitasken... of zoals  het op de site van de uitgeverij omschreven staat:

Het vaderschap combineren met een zware baan is best lastig. Er is altijd wat: een ziek kind, een vergadering die uitloopt, een onvoorziene file. De stress kan hoog oplopen.

Daarom is er nu deze gids. Voor vaders die graag wat meer thuis zijn, maar ook hard willen werken. Vol informatie over dingen die een vader moet weten: wat is gezond eten, hoeveel moeten kinderen bewegen en is tv-kijken ongezond? Maar in dit boek leer je ook hoe je leuke dingen kunt doen met de kinderen, ondertussen je mail afhandelt en het huis schoonmaakt. 





Bij Gezinnig is het heerlijk rondsnuisteren. Wat wil je, een webwinkel die gelukkige en praktische  huishoudens beoogt. Zelf ben ik fan van de kletsboeken. Jef heeft een Slaapklets en schrijft hier maar al te graag in. Best wel confronterend als een zevenjarige noteert dat hij het feit dat mama zeurt het minst leuke gedeelte van de dag vond. Gelukkig schrijft hij dit niet elke dag. Naast de kletsboeken die ik ook in mijn eigen winkeltje verkoop, vind ik de avonturendoos echt wel leuk. Aan het begin van de dag een kaart trekken en je dag laten bepalen door de activiteit op de kaart. Echt iets voor stoere papa's en hun kids! Of wat dacht je van een heus rapport voor vaders! Zowel de avonturendoos als het rapport zijn te koop bij Gezinnig.


 

     



Via de site van Gezinnig leerde ik ook het coole Qukel kennen, een Nederlands merk met een speelgoedlijn voor ouders met jonge kinderen. Na gesprekken met ouders kwamen de ontwerpers op het idee om zich vooral te richten op vaders en hun kroost. De ontwerpen worden voor een eerlijke prijs in India gemaakt. Het aanbod bestaat uit boekjes, blokken, treinen... Alle producten hebben trouwens een originele naam: vismobiel, doedobbels, kiekeboek, enzovoort. Mijn favoriet is ongetwijfeld de knisperkrant.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten